Contact

Ik_chaos@Hotmail.Com

woensdag 25 augustus 2010

Sneakers

Hier een paar sneakers voor man lief. Tijdens de vakantie had hij van die gekochte sneakers aan je kent ze wel. Het maakt niet uit of je goedkope of dure hebt, maar na verloop van tijd zitten tijdens het lopen halverwege je voeten. Die dingen blijven afzakken en maar hijsen, tot je ze zat bent en je ze onderweg in de vuilnisbak gooit. Ik zei: “ik zal eens proberen om zelf een paar sneakers te breien en eens kijken hoe die blijven zitten”. Zo gezegd zo gedaan. En zie hier de sneakers. Ze zijn gemaakt van:
  • Merk: Wolle Rödel (gekocht tijden een uitstapje naar Trier)
  • Soort: Sport & strumpfwolle Marathon-Stretch
  • Kleur: 15884
  • Materiaal: 41% Katoen, 39% wol, 13% Polyamide, 7% Elastaan
  • Naalden: 2,5
Meilenweit heeft ook stretch katoen in het assortiment

Afgelopen zondag zijn de sneakers gedragen en zijn goed blijven zitten. Nu kijken of dit zo blijft.
De sneakers zijn gebreid volgens mijn eigen sokken patroon (gratis) te vinden op mijn website, http://mariejan.nl/48steken.html

De sneakers zijn het zelfde gebreid als de sokken alleen maak je het beenstuk inclusief boord maar 7 cm. hoog. Het beenstuk heb ik in zijn geheel 2 recht 2 averecht door gebreid even als de boven voet.

4 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, ik vind ze ook fijner dan de gekochte sneakers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke sneakers zo voor Wimpie, ik krijg zelf altijd een kriebelig gevoel van sokken.
    Maar bij Wim zitten perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja ik heb inmiddels ook al een paar sneakers, die gekochte dingen zijn helemaal niks waard. Maar de jouwe zijn ook mooi geworden, en je patroon is altijd makkelijk voor als ik het soms weer effe kwijt ben !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, dan moet ik voor volgend jaar denk ik ook maar sneakers gaan breien, zowel voor mijzelf als voor mijn lieve vriend!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten. DANK JE WEL!